Fulla magen

med smörgåstårta. Malin fyller år imorron men drar till Bulgarien med pojkvännen då så därför firar vi idag. Väntar med den officiella födelsedagshälsningen här på bloggen till imorron.

Febrilt letande efter försäkringspapperen på moppen som Ida behöver för att ta sig 4km till skolan. Vet att jag har tittat på papperen i helgen (i den städiver som rådde då) men kan det möjligen vara så att jag faktiskt slängde dem eftersom  unga fröken vid den tidpunkten ABSOLUT inte kunde tänka sig att köra moppe. Kanske var det så...

Fredag imorron och ännu en projektvecka har gått. Under veckan har vi beslutat att flytta tillbaka systembytet till om en månad. JOOOO ni hörde rätt, flyttat tillbaka alltså. Alltså inte hela projektet, bara en rätt pytteliten del egentligen men skitkul ändå. Ett ganska stort steg i projektet är det iaf. Att tidigarelägga är inte vanligt alls i 'min' branch. Så nu är det jobb med kniven på strupen i nå´ra veckor. Kul tycker jag! 

2 veckors intensivt projektande är till ändå, precis lagom till jag då och då under dagen i helt privata situationer inser att jag liksom "tänker" på engelska (eller snarare amerikanska), ni vet när man tänker en formulering eller nå´t man behöver uttrycka, oavsett om det är i tal eller skrift. Nästa vecka tar ett annat projekt vid och jag kommer inte sitta på min plats då heller. Längtar en aning 'hem' på jobbet, till en vanlig dag på jobbet.

Nä, hunden vill ut och Malin springer runt här och packar så vi gör bäst i att hålla oss undan.

Roffe e förresten i Skottland och dricker whiskey. Spelar kanske en aning golf oxå  ;-)


0 kommentarer