Dan före dan före...

så då har vi tagit oss ytterligare en dag då... Tomten flåsar mig i nacken och undrar varför jag inte e klar med alla borden. De e lugnt jag hinner väser jag tillbaka!

Har jobbat hemifrån idag (igen), skönt och lyxigt som alltid. Glömde dock en viktig grej idag... typiskt och fick inte hända egentligen. Som bortblåst  :-(  Det gör inte saken bättre att vi var 2 som glömde det hela. Nä, nu får det bli skärpning hjärnan. Kom igen nu och var lite samarbetsvillig nu!

Roffe har dragit till grannlandet i Väster för att hämta hem dotter för julfirande och familjemys. Ta det lugnt på vägarna bara! Litar inte på att norrbaggarna vet hur man skall sköta om det där. Vägfixet alltså. Tror de koncentrerar sig mer på lusekoftor och svensk tobak än på vägunderhåll.

Ikväll har Ida och jag kört blombud. Vi var väl kanske ingen given succe på det vi två, men blommorna är levererade nu iaf. Till diverse människor. E helt kass på närgeografi visade det sig. Oväntat.

Dags att göra kväll nu igen, är rädd att det blir mycket funderingar och då får jag svårt att sova, vänder och vrider på mig i timmar. E ledsen över att förmodligen idag gjort någon annan ledsen. Svårt att stå utanför. Men ändå innanför. Ville vara rak och ärlig. Bara det. Inget annat. Har satt punkt där. Precis där.

Mera funderingar, skilsmässor och uppbrott är alltid jobbigt. Låt barnen slippa ha en nyckelroll i den dramatiseringen. För guds skull! Var vuxen! 

Nämen kanske dags att dra norröver och borsta tänderna då...

Apropå Dan förresten så kommer Sandras Dan 'hemöver' imorron (eller snarare idag nu när vi passerat midnatt). Sandra skiner som en sol och tycker livet är toppen  :-) Kanske man hinner träffa dem över en nöt under julhelgen. Skulle va trevligt!

Gonatt därute!

3 kommentarer
Micke

Om någon flåsar på dig så hoppas jag för allt i världen att det inte är tomtefar... förstör inte min bild av tomten Helen!



Jämtland ikväll. LEDIGA NU

Cissi

Tomten ska vara snäll, annars får han ingen glögg!

Anonym

Rak och ärlig samtidigt få det sagt snyggt och hänsynsfullt ja det är inte lätt men overlägset bäst enligt mig i allafall Så njut nu av julen kram Tingeling