Oh Helga Natt!

Sitter och försöker lyssna till svt´s julotta. Trött i kropp och själ  men med en kopp glögg-te kanske det ordnar upp sig om en stund. Hunden ville ut tidigt, inte likt honom som är något av en sjusovare på morronen. All julmat från igår som pockade på kanske?

Vinter och fint ute och knarr under skorna. Precis som jag vill ha det.

Drottning Silvia och jag kollar på samma julotta ser jag precis. Hon har gubben och äldsta dotra med sig. Kanske man inte skall säga det här men jag tycker mamma Bernadotte är väl så stram i ansiktet. Nå´ra skär med kniven för mycket tror jag. Hon är 'egentligen' en väldigt vacker kvinna Silvia så det där var inte så lyckat. Tyvärr.


Filten och en kopp te, tända ljus och nu ska jag vila mig fram till första joursamtalet för dagen  :-)










Jag kan inte släppa funderingarna om varför du gör som du gör? Du gör illa någon (några) som borde betyda allt för dig! Höj blicken och försök se en annan horisont än din egen. Detta är otroligt destruktivt och kommer förstöra/har förstört mycket av din egen morrondag.

0 kommentarer