Snöfabriken jobbar dubbla skift

Här snöar och snöar det utan uppehåll... skitfint och rätt kallt. Knarrkallt. Tur att den snälla rörmokaren som dessutom visade sig vara en gammal bekant  fixade vattenpumpen i pannan igår kväll. Det var inte gjort i brådrasket, tror han åkte härifrån strax före 01:00. Servicegrad: 700%... Blev varmt rätt omgående så vi hoppade över raggsockorna när vi gick till sängs.

Har skjutsat Ida till kompis/kusin i Trångsviken och tog mig en snabb tur på affären. Blev inte mycket handlat förutom frukt. Är rätt less på allt som stoppats i munnen de senaste dagarna.

Apropå stoppat i munnen så tog Lex och åt upp resterna av en grillad kyckling (alltså hela skelettet och allt) som låg kvar på diskbänken, han tog oxå och åt upp det som var kvar i stekpannan av kyckling och mozarella. Jädra hundskrälle! Passade på när jag skjutsade Ida... Inte nyttigt med fågelben heller, hoppas nu att benen inte sätter sig på tvären någonstans i hans mage.

3 kommentarer
Anonym

Hoppas hunden inte får tråkigheter av kycklingbenen

Jag fryser nästan jämnt och idag hamnade jag på rea innan vårt biobesök och det fick följa med en dunkappa från MQ halva priset och den är så varm och skön kram Tingeling

Camilla

Nämen, vilken hund! Fick han ont i magen sedan? Han verkar ju t o m glupskare än vår lillkatt.

Och ja - snöfabriken jobbar även här, men nu vill jag ha uppehåll så att jag kan åka skidor i morgon.

Kram och god fortsättning på julen!

Ragnvi

Morning o God fortsättning! Jisses...ber en bön att hunden mår bra idag?! Och vilken tur att ni fick värmen tillbaka! Kallt ute är en sak men inne...isch!

Kramen!

Ragnvi