Uppesittarkvällen har börjat

Kvar att göra är att slå in nå´ra paket, rimma lite och göra en Janzon till imorron. Resten är klart. Om man kollar på min 'vanliga' jul-att-göra-lista så har jag inte kommit någonstans men jag har gjort den här julen efter en ny lista. En ny tidordning kanske, jag är iaf klar enligt min nya lista.

Ida har precis åkt till sin pappa för att fira julaftonsmorron där och imorron samlas vi som vanligt hos momma och moffa (eller mamma och pappa snarare). Precis som traditionen föreskriver och som vi vill ha det. Viktigt.

Dagen har gått åt till jobb och en stund i julhetsens Östersund. Desperat försök att hitta en overall duglig nog för en fjälltur till brosans och Hannas lilleman. Finnes icke. Jo, overaller finns, från storlek 74 och uppåt. Alternativt mindre storlek men då pastellrosa med småhjärtan. Kalla mig gärna gammaldags (igen isf) men nå´t rosa skall killen inte ha... Nä när vi äntligen lyckats knåpa ihop en kille i den här släkten så ska han inte se ut som en smällkaramell i fluff-fluff och volanger.

Nu skall jag greja lite till innan det lutar åt en fika, sen blir det soft soft soft i soffan för att vänta in dopparedagen

God Jul kära bloggläsare... ha en skön kväll

Dagens roligaste: telefonmöte på em, möte med det amerikanska teamet i Experium-projektet. Jag passar på att vandra runt för att leta ovan nämnda overall medan snacket går. Vandrar runt runt i butiken samtidigt som jag inser att det säkert verkar märkligt. Kommer fram en kille som kikar på mig (från hembyn dessutom) och när jag avslutat samtalet frågar han: "Vem pratade du med?" Jag tycker jag är skitrolig när jag svarar: "Min låtsaskompis"... Inser att det inte var så himla roligt när han dräper av med: "Jaha, varför skaffar du inte en svensk?"


2 kommentarer
Cissi

Önskar dig en riktigt lnɾ poƃ!

Kramar från Cissi.

Ingrid

God Jul och tack för omtanken, det är så härligt med bloggen att alla bryr sig, man blir lite rörd faktiskt. Kramar