Åhhh tack tack tack

till min brorsa som trollat tillbaka min PC. Hel, ren och med nytt nätaggregat står den nu här så fint på skrivbordet igen.
Går inte beskriva vilken lättnat det är att veta att inte alla foton bara är putsväck.

Vi har lärt läxan nu, jag som jobbar med datorer och IT-teknik hela dagarna och därför borde veta bättre och föregå med gott exempel. Icke! Här har inte säkerhetskopierats på flera år. Vad är det man säger nu igen... skomakarungarna har de sämsta skorna eller nå´t liknande.

Bröllopsbestyren i full gång. Halva byn  har varit engagerad i pyntning av lokal idag. Blir jättetjusigt! Har klistrat och grejat med programbladet sen vi kom hem och nu är jag trött som en tok. Blir sängen utan att passera gå nu.

En tanke till en gammal jobbarkompis, polare med brorsan dessutom som nu är jättedålig. Legionärssjukan är vad han fått med sig hem från Thailandssemestern. Nämen huvva!

Sov gott på er... Ja e ledig imorron men ska upp med tuppen ändå, finns lite på listan

Kommer sova med ett leende på läpparna och drömma om alla våra foto-kataloger som faktiskt finns kvar och dessutom finns kopierade på annan disk. Heja Heja
2 kommentarer
Cissi

Men du vet... Datorproblem händer alla andra men inte mig... Jag kan ju detta... Usch och fy... Jag skäms varenda gång jag "misslyckas"..

Nuera har jag två stycken bärbara hårddiskar som står här och surrar. Alla fulla med backuper.. :o)

Undrar just hur länge de håller.. :/

För säkerhets skull kanske man skulle börja fotografera med en hederlig analog kamera där man får de där käcka negativen. :o)



Ha en riktigt skön helg!

supermamma

Ja nu lär väl brölloppet vara över antar jag! Joppas allt gick bra och att båda sa ja! Visst är det hemskt innan man vet om allt på datorn är väck ! Det är ju guld att kopiera allt!