Grått, slitet och trist

Varit på ett möte inför Ida´s skolbyte nästa termin. Skulle vara nå´t slags välkommen-till-vår-skola-tillställning. Rätt misslyckad. Kanske har med min inställning överhuvudtaget varför man måste flytta på sista-års-elever utan annan anledning än ett prestige. Hennes skola blir inte för liten (om den ens kommer bli det) förrän om nå´ra år. I en annan kommun hade man nog flyttat på t ex 7orna och inte på 9orna.

Nåja, en kväll med klicheúttalanden på löpande band. Ett litet axplock:

"Här vill vi att alla skall trivas och respekteras för den man är"
"Här vill vi att ni säger till när något känns fel"
"Här har vi ett elevteam som vill att eleverna skall må bra på skolan"

Hmm... unika tankegångar där... Undrar om någon på mötet fann den intressant eller ens informativ.

Ska vi lägga till det ytliga så ser skolan för taskig ut rent ut sagt. Grå, sliten och trist. Kan tillägga att jag själv gått på skolan och vid en titt in i t ex Hemkunskapsköket så kunde jag snabbt konstatera att -- där inte hänt nå´t på dryga 20 år. Ja OK då, på 24 år närmare bestämt! Känns inte som någon prioriterad verskamhet i kommunen, skolan alltså.

Blogg från lånad dator idag me´. Den stationära PC´n i det här hemmet skall få åka med till grabbarna teknik på mitt jobb. Det skall visst vara moderskortet som är paj. Jaha, fick en lektion vad det är och var det sitter. Det finns en fläkt, det finns nå´ra kort och diskar. Resten är detta moderkort. Kan man liksom se. Kortet håller reda på var allt ska, i rätt tid och med rätt utrustning och förutsättning i övrigt. Som en morsa alltså. Hoppas på underverk med maskinen.

Nu ska det bli kväll. Trött och grinig känner jag mig och har ont i halsen. Inte läge för en förkylning så det går hårt åt alvedon och vitaminer nu. Extratidig tur till Åre imorron, ska upp på Tott och käka frukost med RixFm som hälsar på i Fjällvärlden

Godnatt allesammans!
1 kommentar
Anneli

Du hemkunskapen såg lika ut som när jag gick där,slutade nian -77,jag och Krögarn skrattade för affischen på matpyramiden var densamma som då och hängde dessutom på samma plats.Har knappt satt min fot där sen jag gick ut så lite kul var det att se eländet.Håller med dig om det du skrev,bara prestige.