Morronkvisten

här är tyst tyst tyst. Sitter och filosoferar med en kopp te och läser lite bloggar. Att läsa bloggar har blivit lite av ett vardagstidningsbehov. Det är inte alltid man vill/hinner/orkar läsa alla artiklar. Ibland skummar man igenom men får ändå en känsla av att vara lite uppdaterad för stunden och bläddrar lite mer noggrannt nästa gång.

Katten har precis sagt gomorron-mjau och plirar på trötta små ögon och undrar om jag inte kan tänka mig att ta fram en skinkskiva. Det kan jag. Klart missen ska få nå´t gott. Hon smaskar på skinkskivan, ganska högljutt får jag säga och drar sig sen tillbaka till Sandras varma säng och fortsätter sova.

Det skulle jag oxå gärna ha gjort nu, krypit tillbaka till min varma säng alltså. Inte för att jag är trött längre utan för att det är så skönt att få krypa ner igen i det varma och läsa lite eller kanske slumra en stund direkt.

En skön söndag önskar jag er. Nu åker jag västerut igen och här är fortfarande runt 20 grader kallt och har snöat massor. Antar att det är allt du skickat Bitte... Men jag undrar om det inte är någon fler därute i landet som smygskickar både snö och kyla. Hur är det med dig Micke, har du nå´t alibi för de här dagarna? Att komma med nå´t om frun och töserna kan du glömma, vet mycket väl att ni är alierad i den här frågan  :-)
1 kommentar
Linda

Hahaaaa, Micke och jag har inget giltigt alibi så jag lämnar all-in och erkänner det hela ;-) Skyndade mig medan Micke är på badet med barnen. Annars skulle du fått längsta listan med (o)giltiga alibin :-)