Ömklig och klen

Allt det trötta och frusna efter gårdagkvällens raska hundpromenad var inte bara hurr och burr över att det var kyligt ute. Idag är jag ömklig och klen, halsen är tjock som lovikka-vantar och jag har ont i håret liksom. Feber sätter sig alltid i håret på mig.

Sitter här uppflugen vid barbordet. Har knuffat bort Sandra-Martina och snott hennes bärbara. Skall fixa nå´ra jobbgrejor som bara MÅSTE vara klara sen skall jag återgå till soffan och en tjock filt.

Dricker Dvärsätts-te för att hålla värmen. Väldigt lokalt te alltså, smaksatt med jordgubbar, grädde och champagne t ex. Skitgott om man gillar söta teer. Detta är inget man doppar skorpor i, en kopp Dvärsättste dricker man utan tillbehör. Gott Gott Gott!


Host-krax-snörvel-hej

2 kommentarer
Bitte

Stackare skickar krya på dej hälsningar till dej. Det där med håret kanske är ett släktdrag från norr. Mina arbetskamrater skrattar åt mej när jag säger att jag håller på att bli sjuk för jag har ont i håret. Jag för ont/blir öm i hårbotten det känns som om man har en toft uppsatt där man har dragit åt allt man kan.

Bitte

Anette

Undrar om det är nåt som går? Sitter med täckkjol, dubbla fleecetröjor och stickesockar och fryser liksom ända in i benen ändå. kollade tempen i köket 24 grader. Hmm, man kanske inte är riktigt 100. Kram och krya på dig.