Trött och frusen

efter skidtur med Lex. Tappar just nu upp ett bad. Mycket skum och varmt ska det va. Tända ljus, ett glas vin och en tidning. Lyxlördag.

Trött efter rundan och på hemväg hörde jag nå´t som lät konstigt. Hunden kom springande tillbaka och lyssnade noga åt samma håll som mig. Att han står och hänger och trycker sig mot mina ben förstärker min känsla av att det vi hör är skitläskigt. Får först för mig att det är en älg som liksom skriker eller brölar, men slår snabbt bort det och nu lutar det åt nå´t annat djur. Hjärtat slår utan h-e och jag skidar som en galen mot bilen. Blodsmak i munnen och med andnöd tar jag mig framåt.

Pustar ut när jag ser bilen och saktar ner för att ta igen andan. Då uppenbarar sig 'älgtjuren' bakom oss, en skitunge visslar förbi på en skoter som tjuter som jag-vet-inte-vad. Hann se att den var jädrigt snabb. Och röd. Blodsmaken i munnen känns lite pinsam nu. Jädrar om jag får tag i ungen... då jädrar...
0 kommentarer