Bekännelse

här kommer en bekännelse: Förra inlägget var en delvis en lögn. Jooo, så är det faktiskt. Men det var för en god sak kan man säga.

Vi var nämligen inte till stan i lördags, det var heller aldrig meningen. Det som skulle ske och oxå gjorde det var en möhippa för E och jag ville bara förvirra lite utifall hon skulle varit uppe tidigt och slösurfat runt lite.

Nu var hon varken uppe tidigt eller slösurfade så lögnen behövdes egentligen aldrig.

Möhippan blev en trevlig tillställning trots att Åre bjöd på en av sina sämsta sidor på länge. Det blåste hårt från öster till väster och snöade småspik. Kidnappningen var inte helt klockren eftersom vi ett tag var rädd att vi inte skulle lyckas få iväg henne pga av lilla N var sjuk med feber och allt. Men med lite list kunde vi ändå överraska lite.

Första stoppet var en fika som skulle hänt en bra bit upp på fjället men som fick bli på jobbet här uppe. Rätt högt iofs men bra mycket lägre än vad det var tänkt. Den hårda blåsten och nedisning stoppade planerna. Nåja, vi satt rätt bra inne oxå.

Åkte vidare till Åre Glashytta där E fick prova på den ädla konsten att blåsa glas. Det var skithäftigt att kolla på och framförallt lyssna på tjejerna som driver stället. De var jätteinspirerande och nu står på min egen önskelista att få åka dit och prova jag med!

http://www.areglashytta.se/ om någon vill kolla. Bilderna nedan har jag lånat från den siten


     




Andra saker under dagen var en glitter och glamour-drink på det 5-stjärniga hotellet Copperhill. Bara för att ta bryta av mot täckbyckstemat vi varit tvungen att hålla oss till tidigare under dagen. 'Uppdrag' på byn och sen installation i mysig stuga och mat/vin/bastu/bad i tunna/mer vin/mer snack/lekar mm mm framemot morronkvisten.

Trevligt som sagt och nu kan E pusta ut... eller vem vet. Kanske du inte ska det ändå E, man vet ju aldrig vad som kan hända. Det kan hända att någon vill att du står på busshållsplatsen utrustad med baddräkt, golfklubba och sprit och då gäller det ju att vara beredd eller hur  :-)

Nä, nu ska jag plocka ihop och åka neröver byn. Campar med studenterna igen. Sista ankomsten igår, lär väl bli livat antar jag.

Hörs imorron!
1 kommentar
Elin

Ha! Så trevligt och genomtänkt som den var känner jag mig helt lugn och fullt möhippad och tänker minsann inte åka någonstans med min golfklubba ;) Det var verkligen supertrevligt! Var så himla trött och sliten efter bortaveckan att jag aldrig trodde jag skulle palla en möhippa då när ni plötsligt stod där i garaget, men det gick ju lysande! Tusen tusen tack för en JÄTTEtrevlig dag/natt och morgon! Kram!