Frosten nyper i kinderna

Idag har vi haft -29grader som kallast och då biter frosten tag i ansiktet. Gick en kortare promenad i kylan och det var riktigt skönt, kylan är ju torr och det blåser sällan vid så låga temperaturer, så kläderna stänger kylan ute ganska lätt. Ansiktet är svårare att hålla frostfritt. Hunden tyckte nog oxå att temperaturen var i lägsta laget, inte så att han tvekar för att vara ute  men det var inte så mycket bus i djupsnön som det brukar.

Annars har jag ägnat dagen åt att fundera en hel del och att jobba. Imorron är det slut på jul/nyårsshelger och ledigheter om vartannat så då är det bara att bege sig uppåt fjällen igen. Gruvsamt om det bistra vädret tänker hålla i sig. Får ladda med extrakläder i bilen så att det inte blir katastrof om nå´t händer med bilen på vägen upp.

Igår blev det en tur till skogen med Lex, ingen tur till stugan som jag hade hoppats på, jag får ta det en annan gång, är rätt ensam om att vilja vara där och det är tråkigt.

Ha en skön söndagkväll därute!

6 kommentarer
Barnens Hjältar

Vilken tjusig blogg du har och fantastiskt fina bilder!



Trevlig kväll

Erika

Jätte fina bilder =)

Bitte

Håller med vilka fina bilder. Men du klä på dej mer för jag har skickat mer kyla till dej :-) vi har -17 å jag vill bara ha ca -3 så de resterande -14 kommer till dej. Bitte

Ulla

Vilka underbara bilder! Här i söder har vi haft rejält kallt i natt. När jag var uppe såg jag att vi hade -14 grader. Och det är kallt hos oss. Önskar dig en skön dag!

Cissi

Här tycker jag det är kallt med -12... Men det är en sådan rå och fuktig kyla..



Visst är det lite skönt ändå att helgerna är över? Det är jätteskönt att vara ledig men nu är jag lite rastlös... Lite bra att få ordning på mat och sovklockan igen. :o)



Väldigt fina bilder!

Ha det!

soffie

så vacker och trevlig blogg du har,tack för titten hos mej,

roligt med nya besökare,

ååå så fina vinterbilder du visar här idag,

ha en härlig trettondagsafton