Söndagkväll, före nästa måndag

Söndagen är på väg att ta slut. Dryga halvtimmen kvar bara och jag skall hoppa i säng nu. Idag har jag inte uträttat nå´ra storverk alls. Faktum är att pyjamasen satt på till mitt på dagen då pappa och mamma ville ha tårtan som de inte fick igår.

Slöat, badat, slöat lite mer och bara tussat runt. T om Lex har varit degig hela dagen. Gårdagens skidtur i skogen tröttade ut honom. Katten däremot har varit galen som vanligt.

Igår fyllde jag nå´ra år igen. Fantastiskt hur svårt det är att komma undan det faktum att det har gått nå´ra år sen man va 23. Lika förvånande varje gång.

En skön födelsedag var det iaf, med en massa fina presenter som alla stod på önskelistan. Temat för dagen var nog kök. Va sägs om helt nya knivar?. En knivslip så jag skall kunna hålla dem i trim. Fönsterlampor. De som hängde där innan julstjärnorna tog plats  har blivit en mindre. En trillade ner och gick i tusen bitar. De nya är svarta, jättefina. Nu ska det bli färgändring i köket igen.

Vidare i presenthögen fick jag en radio, oxå till köket. Nu kommer det skråla även där.

Fick lukta-gott-bad-grejor av Sandra. De har jag invigt idag med ett mysigt bubbelbad och ett korsord. Avslutade gårdagen med en födelsedagsmiddag 'ute'. Jättegod och jättetrevlig förstås, men likt två trötta pensionärer åkte vi hem till soffan sen. Den gen som gör att man orkar vara ute till siste man  har slutat att funka för länge sen  ;-)

Tack snälla för alla finfina presenter!

4 kommentarer
MBip

Ett Grattis från mig i efterskott!

Jaaa, visst är det helt fenomenalt gulligt med små minifötter och deras små skrynkliga tår. För att inte tala om de små små naglarna som knappt inte syns. Ev ska brorsan och jag åka tíll Stockholm och titta på hans barnbarn nu på torsdag, mys! Ha en bra dag och hälsa till Österschunn från mig. Kram

Anonym

Grattis i efterskott.

Bitte

Cissi

GRATTIS så här i efterskott!

Nina

Moaaahaaa Något har hänt när den kvällspiggaste personen någonsin går och lägger sig före midnatt. Päncho!



Bra med Fejsboken by the way. Annars hade jag inte hittat dig. Den här bloggen har levt i det dolda tror jag. Slut med det nu för jag ska skvallra för alla här