Stackars gumman

Det är synd om Malin nu, hennes eksem och utslag är värre än nå´nsin. Eller kanske inte förresten, de varar inte den här gången men de är överallt och bränner och gör ont.

Känner mig lite kluven till om jag nu litar på den Kinesolog/Homeopat som behandlar henne. Just nu känner jag bara deras instinkt att  dra in så mycket pengar som möjligt. Svår att få tag i och samtalet vände på en femöring när jag sa att jag är beredd att be Malin att avsluta sin behandling hos dem och faktiskt gå tillbaka till det hemska cortisonet för att hon skall få andrum. Det här har hållit på i ett par månader minst nu om inte mer. Damen tyckte att vi isf får skylla oss själva. OK. Då vet vi din inställning. Proffsigt uttalande  :-| Eftersom det hon företräder inte gör någon bättring, snarare åt det andra hållet och i flera månader, är det inte då dags att kritiskt frågasätta behandlingsformen?

Malin gjorde igår en tatuering (en jättefin, hoppas på bilder sen) och var till sin 'doktor' eller vad vi skall kalla henne strax innan för att kolla hennes åsikt. Egentligen för att lugna mig tror jag, för jag ville att hon skulle vänta med tatueringen tills hennes hud och kropp i övrigt är i fas. Svaret från damen då var att det inte skulle utgöra nå´n fara men att inget gick att garantera förstås.

Idag när jag berättade om tatueringen (för att få henne att fatta vilken Malin jag pratade om) så säger hon att hennes eksem nog är en reaktion på det. Jomenvisst, snacka om att vända kappan efter vinden. Lättaste vägen att sälja ytterligare en salva eller nya piller möjligen. Nu har ju eksemen sett ut så här hemska sen i julas så det gick ju snabbt att ta bort tatueringen som orsak.


Nä, stackars gumman lider för mycket av det här. Nu slutar vi med homeopatfixet ett tag och hoppas på lindring och framförallt andrum.
3 kommentarer
Barnens Hjältar

Tack för din snälla kommentar :-)

Jag tycker din blogg är så himla snygg!!

supermamma

Stackars henne med allt eksem! Har ni inte den blekaste aning om vad det kan vara?

Helen

Supermamma: Malins problem började när hon som liten upptäcktes ha Psoriasis 5 tror jag det heter, vilket innebär psoriasis/ledvärk i kombination. Hur som helst så har hon alltid fått cortison för besvären, mer eller mindre starka tillsammans med alla varianter på mjukgörande salvor. Har väl funkat bra tills i höstas då hon började få mer och större problem och det var då homeopaten kom in i bilden. Diagnosen där är att hon måste bli av med alla gifter som kroppen nu efter år av cortison bär på. Deras teori är att det dessutom mjölkallergi som hon gör/gjort hennes eksem i alla år. Ungefär där står vi nu :-/