Slut för idag

klockan är 21 och jag hoppas att det går nå´n bra film på tv. Tar med mig tekoppen och hämtar ett varmt täcke att mysa under. Här är skitkallt, t om inne. Utomhus har vi haft hela 7 grader idag. Toppenväder  :-( NOT

En ynklig promenad i ösregnet är vad jag åstadkommit, annars har hemsnidesnickring fyllt min dag. Helt solo hemma och då får jag bestämma själv hur mycket tid det är lämpligt att sitta framför skärmen. Söndagslyx!

Tankarna har hela helgen gått till C och H, vars liv nu helt slagits omkull. H är svårt svårt sjuk och utsikterna att överleva är tyvärr obefintliga. Det är så orättvist och det gör mig ledsen. Jädra skitskjukdom, lömsk och förädisk dyker den bara upp när allt är försent!

Bild på stora fröken Ida som nu slutat på Dvärsätts Skola helt. Till hösten börjar hon 9an (känns helt omöjligt och orimligt att hon är så stor) på en annan skola. Just nu är hon på Gotland på konfaläger. De har visst inte särskilt bra väder heller, synd, men det hinner rätta till sig under veckan hoppas jag.

Skön söndagkväll på er!

2 kommentarer
ingrid

Ja, märkligt så fort de växer upp ungarna, o då spec den yngsta/yngste. Vår "Ida" flyttade till Stockholm i Jan o lämnade Smålänska föräldrahemmet. tyst blev det, men roligt när de kommer hem o hälsar på. Har ju båda sönerna med familjer på nära håll så ska inte klaga. (bara lite..)

Anonym

Om det är till någon tröst så har vi inte haft mycket varmare här nere. +6 var det en morgon i veckan. Vi har väl haft ca 10 på dagarna. Det känns som höst Vart tog sommaren vägen?

Bitte