Tuffing

Mitt i allt byggstök måste jag bara slänga in ett par bilder på en väldigt självgod igelkott som vi råkade på förra sommaren. Det är rätt mycket igelkott här även i år, trots att vi tyvärr såg många bli ihjälkörda på vägen förra året.

Vi hade en liten picknick och satt på gräsmattan och åt pastasallad hade det gott när den här kotten helt krasst bara styr kosan direkt över gräsmattan och rakt mot oss och gick upp på filten och tackade för att vi så frikostigt bjöd på pasta. Inte det minsta blyg utan tog för sig ordentligt, smackade högljutt och kollade upp allt noga innan han traskade vidare på sin promenad. Kvar står 4-5 vuxna och en hund och tittar förvånat på varandra och undrade vad som hände egentligen.

Lex tyckte det där tilltaget var i fräckaste laget och håller därför utkik efter igelkottar överallt nu, håller ett väldigt vaksamt öga på sina ägor

4 kommentarer
Micke

Du har målat om ser jag. Grönt är skönt kanske? Jag gillar inte grönt men tycker om dig ändå ;-) Semester inom synhåll och vi drar neröver skåneland till helgen och passar på att önska dig en skön sommar! Kram Micke och Linda

Carina

Igelkottar är så där toksöta men själv har jag inte sett någon sen jag var barn uppe i Sundsvall om jag inte minns fel. Där hade vi massor av dem istället som kom och åt hur oblyga som helst :-)

ingrid

Längesen jag såg någon igelkott häromkring, men en jobbkollega hörde oväsen i hundgården i våras då slogs hennes hundar med en ilsken taggig igelkott. Tog ett par dagar innan de var av med alla lössen...

Så lite otrevligt mitt i trevligheten...

Cissi

De är så söta de små kottarna... Det var dock ett tag sedan vi hade någon på tomten.