Kampen är slut

ni minns säkert att jag berättat och länkat till en blogg av en svårt sjuk tjej som jag följt under en längre tid. Hon har de sista dagarna blivit dramatiskt sämre och somnade idag tillsist in i evig vila. Vi känner såklart inte varandra hon och jag men jag som så många andra har berörts mycket av hennes oändliga kämparglöd och livsvilja trots det hela tiden närvarande hotet om att hennes dagar varit räknade.

Hon fortsätter beröra den här tjejen och jag är ledsen ledsen ledsen och har tänkt massor på henne och hennes familj. Återigen ruskas man om hårt och något viskar: Lev för tusan! Lev! Lev här och nu!

Hur många gånger har man inte tänkt just det? Nu ska jag ta mig i kragen och bli bättre på just det. Att leva medan tid är alltså

Sov gott Sabina!



På hennes BLOGG finns info om den bok som hon var delaktig i. Boken startade med en TV-serie om 3 svårt sjuka tjejer som jag tyvärr missade när den sändes... Boken finns att köpa och info finns på hennes sida
0 kommentarer