Mondaymorning blues

... måndag i en jobbarvecka som skall avslutas med jobbhelg. Alltid gruvsamt innan man nå´t dit. Det är ju så mycket man vill göra på helgerna.

Den här helgen har sammanfattningsvis handlat om skidor. Åkte rätt långa rundor både lördag och söndag så Lex är trött i benen nu. Tog en sparktur med honom nyss men han var inte på hugget. Hade nog helst bara morronpinkat och knallat tillbaka in igen.

På turen i lördags så upptäckte vi en död tjäder mitt på skoterleden. Den var nog rätt nyligt död och bara låg där med lite blod runt näbben i övrigt hel och fin. Funderar på hur den dött? Knappas påkörd, men skoterleden går under en kraftledning så kanske den flygit in i ledningen och störtat?

Turen igår gav en annan naturupplevelse, mitt på leden så hittade vi ett par  hål och en massa 'bråte'. Bråtet visade sig tillhöra familjen Bäver och hålen var deras ytterdörr. Mitt på skoterleden alltså. Gäller att de inte kikar upp vid fel tillfälle då... Det var full aktivitet runt bäverhyddan, många träd fällda och lika många "på gång".

Kameran? Hemma såklart  :-(

Skitfint väder igår, riktigt vårväder och jag satte mig i solen på en renfäll och skulle läsa lite men lyckades somna och vaknade av mina egna snarkningar. Hahaaa... pinsamt, hoppas ingen råkade skida förbi under tiden. Om jag hade snarkat en stund menar jag...

Nä, hörrni, time to go. Tänderna ska borstas och ansiktet skall på, sen bär det västerut
0 kommentarer