Lägesrapport Sälen

Här har vi full vinter. En massa snö och kyligt i luften. Kanonerna går gissar jag för det ligger en stadig dimma över Lindvallen och kontoret.

Söndagsturen upp delade jag med Lisbet Salander och nå´ra till i min repris på "Luftslottet som sprängdes". Gick rätt snabbt trots allt. Nå´ra älgar, nå´ra renar och nå´ra rådjur kom i min väg men alla höll sig i diket. Tur.

Magstatusen är inte bra. Vad är det som händer? Igår helt utan förvarning så blir det sådär tokont igen väl 'hemma' i stugan i Timmerbyn så somnar jag i soffan och sover till morronen utan andra avbrott än att jag masade mig till sängen vid 1-tiden. Idag är magen rätt OK. Som ett lotteri det här.

Nä, nu skall jag göra klart kvällens måsten innan vi gör middag här...

Tjing!

P.S På vårt kontor i Åre har vi ju en ekorre som huserar runt och är lite tamare än genomsnittet av ekorrar. Här i Sälen har de en räv. Den rackaren är tydligen så tam att han äter ur handen på folk och har t om satt tänderna i en gubbe här. Om det var för att maten serverades för långsamt eller om det var av ilska vet jag inte...

Har hört en story om ekorrar här oxå. Tar den en annan gång. Påminn mig

0 kommentarer