Ledigfredag

ja e ledig idag. Det är fredag. Två skitbra saker  :-)

Mindre bra är att Ida fortfarande är sjuk efter vad vi hoppas och tror är konsekvenser av Bacon-sprutan. Hon blev tussig redan samma dag hon fick den, i tisdags men har inte riktigt piggnat till. Hon är jättetjock i halsen och har fått en stor ömmand knöl på ena sidan. Varit ner på sjukan imorse och där skickade de oss vidare till nya undersökningar senare idag.

Själv ska jag iväg på ultraljud. Lite typiskt att jag inte haft ont i magen på flera dagar nu, inte på en vecka drygt tror jag det är. Hoppas det går att se en anledning till ontet ändå. Hoppas.

Min tid för ultraljud var egentligen nästa fredag då jag oxå fick lov om att få ta bacon-sprutan "i mån av tid" som hon sa. Jag tjatade till mig en ny tid för ultraljud för att jag inte är säker på att jag är hemma nästa vecka. Nu får jag helt plötsligt inte ta sprutan förrän tidigast 30 november. !!!! Men då har ju redan Anders och Hannas bebis kommit. Vad betyder det? Ska jag låta bli att vistas i deras närhet eller vad? Förvirringen runt denna sjuka och detta vaccin är total tycker jag. Finns lika många sanningar om alltihopa som det antal personer man frågar eller kommer i kontakt med. Jag vill inte riskera att dra på bebisen någon smitta. Ge mig en spruta. NU!


Igår påbörjades storstädning här hemma, med fönsterputsning och gardinbyten. Helt plötsligt mitt i allt stök så började vi istället röja på Malins rum. Det blev jättefint. På hennes rum alltså. Övriga delar av bostaden är i sämre skick, där är ungefär allt påbörjat men inte avslutat. Kaos. Finns att göra här.

Nä, ska skumma igenom mailen och sedan dra iväg mot stan och dr N.
0 kommentarer