Mitt i natten

sitter jag här och skall byta version. Brukar inte vänta till så här sen men idag blev det så.

Fredag hörrni, och världens konstigaste sådan har det varit på jobbet. Inget har hunnits med och inget flöt. Allt liksom bara strulade från början till slut. Firade bossens födelsedag på morronkvisten, det var ju trevligt förstås med tända ljus och glögg. Däremot har vi lyckats tappa bort våra adventljusstakar. Hur tusan gör man då? I ett kontorslandskap med 2 små sidorum och en toa. Jag bara undrar. Nåja, kanske dyker upp framöver. Framemot sportlovet säkert. Advenststjärnan däremot. Den är på plats. Den har iaf hängt kvar sen förra julen så det kanske inte räknas riktigt.

Idag:
*  Har jag klippt mig. Obeskrivlig känlsa och väldigt väl behövligt.
*  Har vi fått mysa med Anders och Hannas lilla "Calle", han får heta så tills det varit öråd och det rätta namnet står klart. Finns ju massor att välja på, t ex: Milo, Mio, Elias, Ludwig, Hannes, Wiliam, Wilhelm, Simon, Zander, Birk, Liam, Lowe, Elton, Casper, Elliot...
*  Har vi fikat med Ove och May som är uppe i torpet en eller ett par veckor. Kul att de är här igen!

Igår:
*  Lyckades jag och Malin att få ta Bacon-sprutan tillsist. Väldigt proffsig hantering och enligt löpande-band-principen blev vi stuckna och är nu redo att möta svin-krumelurerna på allvar 
* Tapetseringen blev klar i förrgår och igår slipades bordet klart. Jädrar va dammigt här är
* Pajade dammsugaren. Väldigt lämpligt, särskilt om man betraktar punkten ovan  :-(

Imorron
*  Sovmorronen som jag hoppats på, blir inte av. Måste skjutsa kidsen på sina jobb i ottan.
*  Förhoppningsvis en lång och skön skogspromenad med Lex som har mycket spring nu säkert.
*  Städning och adventsfix så att vi kan njuta av saffransbullar och glögg sen

Nu:
*  Avsluta versionsbytet och göra kväll!

1 kommentar
Anonym

Ska oxå adventsfixa lite i helgen och sen sy om gardinerna renovera mm oj oj helgen skulle vara dubbelt så lång kram Tingeling