Söndagsbilden

Helgresume´här:

Sovmorron både lördag och söndag. Efterlängtat och skönt. Lördag fm en tur till skogen för att hitta fint lingonris som skall bli kransar till Roffes mamma som skall på julmarknad. Två ikeapåsar fulla och nu är det bara att sätta igång och göra kransarna. Ska bli kul.

En tur till stan, vankade runt på elektronikbutiker med mannen som var i köpartagen. Ipoden behövde visst högtalare och datorn behövde en extra hårddisk. Dom fick som dom ville. En 50 tums HD-tv står nu på mannens önskelista. Oslagbar bild med 3Dkänsla. Bara 36.000 kr  :-!

Lördagkvällen började med kvick promenad med hunden som fick hälsa på pappa och mammas kisse en stund. Den fega hunden tycker allt som väser och fräser är läskigt och höll sig därför på behörigt avstånd. Kvällen avslutades framför tv:n, där jag oxå hade tänkt se två filmer men sov mig igenom bägge. Typiskt, men det var omöjligt att hålla ögonen öppna.

Idag söndag började vi med långfrukost, hasade sen iväg på Gamla Lanthandeln i Krokom och mysfikade med Anders, Hanna och Tindra. Så himla mysigt ställe. Tror att jag berättat om det förut, en gammal lanthandel/gästgiveri som fått en eldsjäl till ägare. Säljer 'gamla' saker och visar husets alla skrymslen och vrår som de en gång såg ut. Skitfint verkligen. Tyvärr 0st bilder att visa.

Från fika iväg till skogen igen. Mr Macahan hunden och jag tassade runt och trodde det skulle bli tjäderstek till middag. Blev skinkstek och gröna ärtor. De e ju oxå gott.

Japp, ungefär så... Nu ska jag photoshoppa liten stund. Det har mest varit pärlor och silvertråd som fyllt de kreativa stunderna nu ett tag. Ska bli roligt att bryta av med lite digitalt skapande...

Söndagsbilden blir från en 'gammal' söndag då jag, Roffe och Tindra mfl var och kollade på Östersunds FK´s viktiga match mot Carlstad BK...

1 kommentar
Anonym

Hej hej nu är jag tillbaka igen. Kul att kika in här igen nu har jag lite att läsa igen kram kram Tingeling