Söndagsbilden

Det är nära nu. Nära första advent alltså. Har snöat lite idag, såpass att man börjar hoppas på ett vitt täcke till dess. Tyvärr är det mest blött och surt, men jag fortsätter hoppas.

Söndagsbilden är en lördagsbild egentligen. Från julmarknaden igår.

Söndagsbilden borde vara något från det här hemmet som befinner sig i kaos. Nu igen. Fick en idé tidigare, för några veckor sen eller mer. Har realiserat den nu. Ett gammalt slagbord som stått som utemöbel hos mamma och pappa har fått flytta in här. Eftersom här är trångt om plats redan tidigare så åker barbordet ut istället. Möjligen nå´t jag kommer ångra sen. Inte nu. Nu ser jag bara framför mig hur fint det här gamla bordet kommer göra sig med julpynt och mossgrönt.

Stökigt blir det eftersom detta dessutom medför att jag måste till och slipa och måla nå´ra stolar som just nu är blå. Det går ju inte. Vit ska de bli. Ojojoj, bäst att sätta fart om jag skall hinna till jul. Helst ska det vara klart till på fredag.

På fredag ska här adventsfixas och mysas med glögg och pepparkakor och kanske nå´n lussebulle oxå. Sen åker jag bort och blir inte hemma på ett par veckor så det gäller att ligga i nu då. Raska på!



2 kommentarer
Anonym

Så fint det ser juligt ut. Här hemma har jag pysslat och donat inför stundande advent kram Tingeling

Carina

Men OJ så jag längtar till advent, detta trots att jag får fixa allt på lördag/söndag, fönsterputs och annat roligt....NOT! Men längtar för jag!