Söndagsbilden

Söndag em och dags att avsluta helgen. Åker till Sälen senare i em kväll och har inte packat ännu... Dags att börja med det nu.

Idag har vi varit till skogs och trampat runt i Roffes alldeles egna kantarellställe. Han upptäckte stället igår och plockade redan då en kasse full. Mycket märkligt är det. Som vi har trampat runt i de skogarna förut utan att få syn på en endaste en och här fanns de i MASSOR. När vi plockat kassarna fulla och började gå mot bilen igen så går vi rakt in i ett område där marken var i stort som helt täckt med svamparna. Makalöst, har aldrig sett så mycket svamp av samma sort på samma ställe!

Annars har helgen bjudit på 60-årskalas. Trevligt och roligt att ses och den mat som serverades var super. Lax med ett täcke av ingefära var kvällens överraskning för en icke-fisk-älskare som jag. Skitgott! Lite Metal-rock har oxå hunnits med. Musik av det hårdare slaget. Lite för hårt för min smak men det fanns många där som kände för att head-banga lite  :-) Jag träffade på flera länge-sen-sist och hann prata ikapp lite. Alltid lika kul.

Jopp, ungefär så.

Nämen dåså, packning nästa...

3 kommentarer
Anonym

Avundsjuk fast bara lite för jag tycker det är för mycket jobb att ta hand om allt. Jag plockar ger till mamma och det kommer en lite mängd tillbaka alla är glada och nöjda. Skojigast att plocka.

Bitte

Ragnvi

Hej på dig o tack för titten in till mig!

Himlans fin o trevlig blogg du har!!

Kramen!

Ragnvi



PS. Har plockat massor med svamp i år...också..men jag ger bort det mesta!

Micke

För mig funkar det med champinjoner. På burk, utan ansträngning :-P