GRATTISKRAMAR till ELIN

Ikväll har vi firat Elin och ätit och druckit gott. Hon fyller hrrmm* harkl* år idag. Ungefär lika mycket som oss andra alltså  ;-)



Annars har dagen varit finfin. Drällt runt halva länet med H som var trött och bakis efter en tuff gårdagkväll. Hon var tam som en kanariefågel ;-)  Stannade för på ett ställe med mycket folk och bilar vilket gjorde oss nyfikna. Visade sig vara auktion. "Vanlig" bonnauktion antog vi och klampade in. Alltså njaeee, det var mer Bukowskis. Fast på landet förstås. Vi försökte hålla god min och se hyffsat insatt ut. Sprack på första försöket till konversation av en dam. Hon nämnde nå´t namn (antagligen någon jädrigt känd konstnär eller så) och pekade på lite småkraffs som låg i en bevakad låda och såg sen ut som om hon väntade på att jag skulle ta konversationen vidare. Jag svarade nå´t hyffsat artigt tror jag. Äh, vi kan sammanfatta det hela med att vi blev väl röjda där och då. Det blev iaf helt uppenbart att vi inte hörde till den krets som tänkte stanna kvar och bjuda på kraffset. Lika bra var väl det, det fanns ingen stol som var paxad just för oss så det gjorde detsamma. Vi tassade ut lite snabbt och drog vidare på turnén.

Nu blir det soffläge resten av kvällen.

Ha en skön lördagkväll!
3 kommentarer
Anonym

Ha ha! En ypperlig chans att använda detta tjusiga foto.... Tack för uppvaktning och eldgafflar. De kommer mycket snart till användning hoppas jag! Kram!

Elin

Nämen... nu försvann namnet igen....

Helen

Elin: bilden är ju skön som få... klart den skulle fram igen :-)