Praktiskt

Precis hemkommen från en trevlig ljuspartykväll hos S som dessutom lyckats fylla 50 år under månaden som snart gått. Vi säger grattis i efterskott eftersom jag missade själva dagen. *Skäms*

På fm var Ida och jag iväg till skolans SYO-tant för att få lite matnyttigt inför det stundande gymnasievalen. Polis har vi ställt in riktningen mot. Planen ät syy komma dit via Samhälle eller Media. Två ytterligheter egentligen men det är det finfina med gymnasievalen i modern tid. Går att välja nästan vad som helst och ändå har möjligheterna att välja något annat senare i högskolan. Fiffigt för att alla gymnasieprogram ger allmän behörighet till högskola/universitet. Annat var det på min tid... Då när vi jagade buffel i alaska och käkade krokodil till frukostflingorna eller nå´t... Då... Äh, vi lämnar det...

I morse fick jag aningen bråttom trots att jag fick lite sovmorron för att vi skulle iväg till SYO, satt med lite jobbgrejor till sista sekund och när jag skulle sätta på mig skorna får jag se att jag visst saknade en strumpa. Hmmm... vart fasen har jag lagt den då... irrade runt en stund men fann den tillsist:




Hittade den på hyllskåpet i hallen. Skitbra och väldigt praktiskt att allt som jag tappat bort (den här morronen) låg där tillsammans. Ja... alltså jag visste inte att jag hade tappat bort mackan och stegräknaren förrän jag hittade dem  ;-)

2 kommentarer
Carina

Haha, är vi släkt eller?

Så där gör jag heeeela tiden, hittade hårborsten i kylen förra veckan, sånt som händer :-)

Micke

Haahaaaa