Snabba steg

Blåser och är storm ute, ska dra iväg neråt byn nu. Snabba steg får det bli neröver. Ja ska sticka ikväll. Jo ni hörde rätt. Jag har (återigen) bestämt mig för att jag kan sticka....

Senaste det hände så fick mamma en bäverfärgad märklig halsduk i julklapp. Har aldrig sett den komma till användning men eftersom jag har en sån snäll mamma så hänger den där i deras hall trots allt. Ser ut som bäver som sagt. En gammal och ful en. Den skulle vara rätt bred och liksom 'gosig'. Det är den. Om man töjer ut den vill säga. Man måste dock hålla kvar den uttöjd. Släpper man drar den ihop sig till nå´t väldigt tarmlikt och ogosigt.

Den här gången är annorlunda. Den här gången KAN jag det här så det så.

När jag tänker efter så var bäverhalsduken visst inte med den senaste gången mitt jag-kan-sticka-ögonblick kom över mig. Det var nog näst förra eller om det var gången innan det...
Det som finns kvar av förra gången ligger i en rosa hög bland hemmets videofilmer av någon anledning. Meeen jag har en plan för det garnet oxå nu. De e väl bra?

Näpp, bara att kura ihop sig och springa neröver. Dagens steg kommer inte nå upp till rimligt krav med tanke på att Ekonomigänget hunnit ikapp oss på IT. Skärpning! Inte idag dock  ;-)
1 kommentar
Sandra

Jag har allt jag behöver - mössa, vantar och halsduk.. Bara så du vet det ;) Frågar du Malin och Ida är de förmodligen nöjda också.