Kväll i soffan...

Har säckat ihop i soffan efter ägg-bacon-middag. Snabbt och lättfixat fick det bli för tomma magar. Dagen har spenderats ute till största del och hela em på golfbanan där Roffe och en polare ordnat en mindre tävling. En fin dag men när solen fick ge vika för molnen och det dessutom började regna så blev det snabbt kallt. Särskilt kallt under väntan på att alla skulle komma imål. Brrr, jag gav upp och åkte hem och ställde mig i duschen.

Brorsan kom 2a förresten i tävlingen förresten, GRATTIS till honom och grattis oxå till L som vann!

Måndag snart igen då, det gick undan. Kort helgresume här:

Fredag: Halvdag på jobbet och hemåt för att packa om och dra till Åslägden för Älgpartaj med övernattning och mys. En trevlig kväll med MYCKET god mat och dryck.

Lördag: Älgjakt med lånad hund. Resultatlöst men superskönt väder. Nästan som sommar. Vi travade runt i 4 timmar så finfin motion blev det om inte annat. Kvällen spenderade vi på en ashäftig båt. Stor som en finlandsfärja och skitfin! Kvällen var vacker och solnedgången helt oslagbart häftig! Trodde vi skulle åka nå´n mindre 'vanlig' båt så jag hade laddat med både mössa, vantar och långkalsonger. Vi som satt inne/ute och drack vin i värmen. Fniss***

Söndag: Morronprommis med frukost hos pappa och mamma... Golfbanan resterande del av dagen...

Bilder kommer när jag hunnit fixa nå´ra. Har en finfin ny mobil som tar makalöst snygga bilder men som däremot INTE lämnar dem ifrån sig särskilt lätt. Måste maila dem en och en. Smidigt? Nääää

OK, mannen har redan slocknat under filten och jag ska fixa ett par jobbgrejor innan jag tar min del av soffhörnan och snarkar in jag oxå

Skön vecka hörrni!

1 kommentar
Cissi

Knack, knack... Har du kommit upp ur soffan??

Japp, tänkte väl det..

Finns det något skönare än att slumra i soffan en söndagskväll... Nej!