Lunchbrake

De andra har gått ner för att käka fisk, det undviker jag och håller precis på att tina lasagne i micron. Det blir gott! Vi har avdelningsvecka eller vad vi skall kalla det. Internutbildning och vi sitter raka i ryggen och stirrar på konsulten som berättar vad vi borde göra bättre. Han har rätt. I allt. Bara att ta tag i saken, kommer inte hända ett enda dugg förrän vi själva tar tag i det. Kom igen nu!

Förfinar och fördjupar våra ITIL-skills och vi har kommit ifrån allt abstrakt och är nere på direkta doings. Perfekt, för det är nu vi kan börja skörda det fröer vi tidigare planterat här och var. Detta kommer bli bra!

Annars har hunden varit till doktors idag och har blivit klämd och känd på. Medicinen uthämtad och nu ska vi få tillbaka vår piggelin igen hoppas jag. Han har haft analsäcksinflammation och detaljerna runt det kan jag låta bli att nämna så här i lunchtider. Skitäckligt är det iaf och vi trodde vi skulle behöva söva kraken för att komma tillrätta med det men det fanns visst veterinärer av guld här i Åre så vi slapp det. En glad hund åkte hem med Sandra på fm.

Jo´då nu börjar min lasagne att te sig färdig...
2 kommentarer
Elin

Åh vad skönt för stackars Lex!.... Att det blir bra snart menar jag.

Cissi

Hoppas Lex är på bättringsvägen nu, inte roligt att ha krassliga husdjur! Den där inflammationen fick vår katt också och det var inte roligt...



Kul när man får sätta händerna i sådant som mest har varit i planeringsstadiet förut!