Söndagmorron

vaknar inte av tuppen, möjligen någon av honom utsänd. En dånande huvudvärk så frukosten startade idag med Eeze och te. Nu ett litet tag senare kompletterar jag med hårdmacka m västerbotten. 

En starkt desarmerad familj drar till stugan. Eller ja, det är bara min del av familjen som desarmerats till att bli Roffe, jag och hunden. Tack och lov för att hunden inte har nå´t att säga till om i så´na här fall  ;-) Resten av familjen i form av bröder och päron lär vara fulltaliga.

Om vi skall tillbaka till hunden så är han fortfarande inte på topp. Trött och lite ointresserad. Vi drog till Åslägden i fredags och hela da´n igår var vi i skogen och plockade bär. Hunden hänger med men utan riktigt Lex-gnista och han blir trött av minsta lilla. Vi är mitt i penicillinkuren så jag hoppas den kommer fixa till den lite vissna vovven  :-/

Lingon plockade vi en del igår. Sen gjorde vi ett försök att hitta svamp. Som Piff och Puff ungefär, vi visste inte riktigt vad vi letade efter och heller inte var vi borde leta. Hahaaaa. Resultatet var rätt magert. Jag tog hem lite svamp och läste på om dem. En var troligt en vit flugsvamp så den åkte i korgen illa kvickt. Men de andra som jag var säker på var blodriska förvällde jag och stekte sedan upp. Inte så goda så de åker nog i sopkorgen de med. Ungefär där tror jag vi avslutar min karriär som svampplockare.

Tacksam att lingon inte har någon giftig brorsa som går att missta sig på :-)

Om en stund drar vi till stugan som sagt så lingonrensning blir det först ikväll...

Ha en skön söndag! Ja inte du då Micke, du får ju jobba för oss andra  ;-)
0 kommentarer