3 av varje

Chockar med ytterligare inlägg. På samma dag...

Lista över 3 saker som alltid finns i mitt:

Kylskåp: minst 1 paket för gammal mjölk, längst bak nå´t som ser ut att ha varit runt och kanske hade en grön färg som nu har hår under armarna och inte känns bekant överhuvudtaget samt nå´ra paket jäst som ett slags monument över alla gånger jag TÄNKTE baka.

Frys: kycklingfileer, flera olika påsar, alla öppnade, elva hundra matlådor som ingen använder och en frystorr påse med gröna ärtor 

Skafferi: majs (popkorn), lasagneplattor och garanterat ett par öppnade förpackningar med taco-skal 

Handväska: handväska??? nä, de har jag ingen

Sminkväska: det enda som säkert finns där är någon gammal och torr mascara, nå´ra uttöjda hårsnoddar och enstaka örhängen utan maka eller make

Badrumshylla: tandborstar, tandkrämstub (med nästan inget kvar) och tandkrämstub (som inte har nåt kvar).

Förråd: tomflaskor (99% cola light), urväxta kläder och julprylsar till förbannelse

Hjärna: ingenting, allting och ekande tomhet, allt i ett enda virrvarr

Jackficka: det borde ligga en mobil, några nycklar och min plånka men det gör det inte alltid, iaf inte i den jacka som jag använder, men kanske i den som hänger kvar på en krok i hallen.

Kryddskåp: salt, peppar och vitlök

Barskåp: Skåp och skåp, men på bänken i köket kan finnas någon kvarglömd skvätt survin, några cider och gärna oxå en Mojitos (stavning) färdigblandad. Det sista lite önsketänkade mest, annars en tom flaska Mojitos

Köksbänk: disken sen i morse, en krukväxt som behövde sista-minuten-åtgärder och nu badar i vatten och ibland en disktrasa som inte luktar urk.
2 kommentarer
Anonym

Otroligt vad halvkusiner kan var lika :-). Lika på flera saker förutom barskåpet och handväskan. Men väskan hinner du snart ifatt Jag är ju lite äldre än dej, jag har inte heller haft någon förut men för ett par år sedan började jag med det. Det är ganska praktiskt faktiskt. Barskåpet här består av oöppnade whiskyflaskor som jag köper och aldrig öppnar av någon anledning det är ju gott men den som spar hon har.

Bitte

Ailohege

really good site!!