Ljuvligt juligt

Hunden e rastad och vi oxå. Termometern visar -17 grader och det är så otroligt vackert ute. Jag får lust att fota allt hela tiden, kontrasten mellan de kritvita träden och den mörkblå stjärnklara himlen gör att det ser ut som ett vykort... Love It och jag tjatar ideligen om det! Tröttsamt mest troligt men Roffe e snäll och klagar inte. Iaf inte så jag hör.

Nu blir det en stunds jobb och jag har masat mig in i köket och sitter på kökssoffan i skenet av ljusstakar och adventsstjärnor mitt i doften av utslagna hyacinter och med en kopp varm glögg i handen. Jag är en jul-sucker ja vet. Jag älskar den här tiden trots att det blir mindre och mindre med tid över till det jag helst skulle vilja göra den här tiden: julpyssla i alla former  :-)

Nä, tror jag ska maxa känslan med lite julsånger på spotify. Jo så får det blir

Hohohooo
3 kommentarer
Bitte

Ja du Helen här är det också julkänsla tro´t om du vill. Jag sitter och smaskar på din mammas otroligt goda bröd. Så nu är det jul även här. I år lyckades jag sno åt mej en hel påse, det brukar vara väldigt sträng ransonering "ska vara till jul" Hälsa mamma att det är så otroligt gott och uppskattat.

Jag gömde påsen för att slippa bjuda en kamrat på detta bröd (hon fick köpe pepparkakor istället) vill ha allt för mej själv inte alls likt mej.

Ha det bra

Bitte

Sandra

Kram!

Helen

Sandra: Kram tillbaka gumman <3

Bitte: kul att ni gillar mamsens 'stut' de gör vi oxå, skall hälsa henne :o)