Långlördag

Världens slappaste lördag.

Borta på middag igår. Supergod mat (som vanligt hos B och hans I), jättetrevligt med mycket surr och skratt. Framåt midnatt dök t om lägereldsgitarren upp och det revs av nå´ra gamla godingar. Trevligt.

Vi e trötta idag. Roffe e tröttast kan man säga. Det har inte gjorts många knop alls här. Hemmet behöver städas grundligt. Har inte varit hemma mer än små mellanlandningar på länge känns det som. Dags att göra nå´t! Har nu lyckats skjuta upp det ännu en dag  :-)

En ynka mikroskåpisk promenad till mamma och pappa för att krama lite på Joel som kommit hem från sin mormor och morfar.  Gofisen växer och blir stor. Märks jättetydligt på ett par veckor att  det händer grejor varje dag.

En tur till stan efter det. Superfint väder och vi tog med oss bondlurken Lex på statsbesök i Badhusparken. Packat med folk på stranden och på isen och hunden blir helt omöjlig. Han e som killen från landet med trimmad moppe och skinnväst. Planen var att köpa oss en kolbulle och mysa i vårvintervädret men eftersom kön till kolbullarna ringlade ca 3 mil österut så struntade vi i det och drog oss hemåt istället.

Ungefär så. Ska jag spåna och sia nå´t om kvällen så tror jag så här: TV från soffan bland en massa kuddar och filtar. Cirka. Världens slappaste lördag. Det är skönt det med. Man måste inte alltid så himla mycket.

1 kommentar
Anonym

Håller med om den sista meningen man behöver inte göra så mycket jämt. Det går jättebra att sitta i soffan under en filt och göra ingenting. Ta vara på dagen kallar jag det. Det har jag gjort större delen av januari. Mestadels för att det var för kallt för att jag skulle trivas att vara utomhus. Men igår totalsanerade jag lägenheten efter den äkliga kräksjukan som jag hade i början av veckan. Känns ganska skönt.

Bitte