Slösa inte!

En blogg som jag följt över en längre tid har i dagens inlägg ett mycket dystert besked att ge.

Tjejen som äger bloggen fastnade jag för länge sen för pga hennes positiva livssyn och till synes helt makalösa sätt att hitta guldkornen som gör skillnad i att vara och att VARA. Att hon samtidigt bär omkring på detta cancerspöke har inte haft fokus någonsin och har det inte ens i dagens inlägg.

Nu har cancerspöket som tidigare tillåtits hålla till bara på ena axeln lyckats ta sig upp på andra oxå. Illa som tusan förstås men jag vill fortsätta hoppas och tro att detta går att hålla på en nivå där hon kan fortsätta uppleva nya saker med sin familj. 

Vad jag vill säga till mig själv och ev andra som läser här att VAR RÄDD OM TIDEN och SLÖSA INTE BORT DEN PÅ OVIKTIGT! Låter förmodligen lättare än det är men jag hoppas kunna bli bättre på att snabbare avgöra vad som är viktigt och inte. Att ställa sig själv frågan "Är det här viktigt och betydelsefullt om 1 år, 1 måndag, 1 dag eller 1 timma?" Frågan avsera att ge svaret på var på viktighetsskalan som detta 'något' befinner sig. Förvånansvärt mycket finns inte ens på viktighetsmärket '1 timma' och därmed borde det vara ett lätt val att välja bort från listan 'Att göra' eller hur? Nu vet jag förstås att allt inte funkar så lätt, men som huvudtes är detta en riktlinje eller hur?

Sådärja, ett något djupare inlägg än vanligt och det känns fint och passar i hur jag känner efter dagens inlägg hos denna bloggbrud. Hon vill inte bli någon snyfthistoria och allmänt gods så jag låter bli att länka till henne här. Skulle tro att det är flera av er som läser här som redan läser hennes blogg och som idag fått ta del av samma inlägg som mig.  Jag kommer inte sluta heja på så här vid sidan om. Aldrig!





0 kommentarer