Söndagsnöjen

Jaha då var vi där igen. Söndagkväll. Igen. Vad hände lixom?

Solsken och tokfint väder så en långpromenad har jag kostat på mig. Ett enda joursamtal på hela dagen. Hmmm känns inte helt motiverande att hålla sig hemma för det. Åkersjön hade varit ett skönare alternativ.

Apropå Åkersjön och skoteråkning så förolyckades en 17åring där igår. En skotertur som slutade i katastrof. Hugaligen va snabbt allt kan vara över.

Vi har städat Idas rum och möblerat om lite. Slängt ut våningssängen och grejat. Jag passade på att städa även tangentbordet. Knåpade bort alla knappar och fejade lite. Värsta gömman därunder. Hittade: 2 mackor, en näve väl saltade popkort, ett hårspänne, ett nässmycke och vad jag tror var läsk. Trevligt.

Nä, nu blir det till att tvätta en maskin och packa för nå´ra nätter i Åre sen. Tror jag skippar söndagstraditionen och svens deckare. Denna veckas Wallander har skådats för många gånger. Kanske någon filmkanal bjuder på bättre alternativ?

Skön söndagkväll och trevlig måndag på er!
0 kommentarer