Historievandring

En solig och jättevarm sommarsöndag börjar mattas av. Fortfarande varmt och skönt och några kids badar fortfarande för fullt. Låter inte det minsta kallt ens. SOMMAR

Vi har varit på ett kul ställe här i närheten. Turistat lite i vår egen omgivning. Tekniklandet heter stället som från början varit ett flyg- och lottamuseum men nu är utökat med massor av försvarshistoriskt material. Historienörden (jag) mådde gott bland alla prylar, noga läsandes texter och information. Det är så intressant att försöka bilda sig en uppfattning om 'förr'.

Mitt sällskap tröttnar allt som oftast på mig varje gång. Jag ska nog helst åka på dylika ställen själv, eller hitta mig en intressefrände kanske.

På stället finns oxå en samling veteranbilar i jättefint skick. Kul att se att någon tar sig tid (och råd) att fixa bilarna i så´nt skick.  

Har trott på åskväder hela dagen, har skyllt den ihållande huvudvärken på det iaf. Inget åskväder ännu så då kanske det är rosévinet trots allt  ;-)

Har precis kommit hem från en cykeltur och nu ska vi ut och leta lilla katten som förirrat sig ut mest troligt. Är rädd för att hon hoppat/ramlat från andra våningen och ner. Hoppas hoppas hoppas att hon inte gjort sig illa.  Hoppas  hon bara är rädd och nu törs komma fram ur  någon buske när det blir lugnt framöver kvällen.

Två veckor kvar...

4 kommentarer
Anonym

Släkt drag kanske. När du kommer häråt ska vi gå på flygvapenmuseumet som ät ombyggt och nyinvigt det ska var skoj. Jag brukar gå själv för att slippa. NU åker vi hem, Är du inte klar ännu? Hur länge sak du gå runt här? Det är ju bara massa gamla grejer kom nu.

Bitte

Camilla

Vilket mysigt, spännande ställe. Jag tror att man uppskattar historia ju äldre man blir. ;)

Hur är det med missen?! Hoppas verkligen att hon mår bra.

Kram!

Carina

Här är en till, historienörd alltså!

Har dessutom en man som är minst lika intresserad som jag tur nog :-)

3 veckor kvar..............

Anonym

Spännande könt med en cykeltur själv har jag rensat i trädgårdslanden/ rabatter kram Tingeling