Ohyffsat, respektlöst eller kanske rentav charmigt?

Att prata 'i mun' på andra... vad visar det? Att man inte lyssnar, att man inte är intresserad av vad som sägs eller att man helt enkelt inte har tid att vänta på att få säga 'sitt' i någon form av iver?

Att i en dialog plötsligt prata om annat.... vad visar det?  Att man inte lyssnar, att man inte är intresserad av vad som sägs eller att man helt enkelt inte har tid att vänta på att få säga 'sitt' i någon form av iver?

Att mitt i en dialog börja sms:a/ringa/surfa i mobilen.. vad visar det? Att man inte lyssnar, att man inte är intresserad av vad som sägs/görs eller är det bara en dålig vana?

Känslan det ger är iaf solklar...
4 kommentarer
Carina

Jag har en mor som stämmer in på många av dina exempel och jag försöker vackert påpeka att det är ohyffsat och irriterande men hon hör det inte ens, gräsligt! För övrigt är hon bra men detta är SÅ irriterande. Din känsla förstår jag alltså och den är hemsk.......

Ulla

Jag försöker överrösta de gånger detta händer mig. Inte en softikerad lösning kanske men det gör mig arg som ett bi. Troligen mer ledsen om jag tänker efter, jag reagerar dock med ilska.

ingrid

Dålig stil... kan även irritera mig på när det ska kollas vem som är på "andra linjen" bara för att.. (skillnad om man väntar ett viktigt samtal.) Blir ju lätt att man inte vänder sig så ofta till dessa människor, en dialog ska ju vara ömsesidig! Hoppas du har en bra sommar!!

Micke

Hrrrmmm... jag pratar i mun. Jag avbryter säger Linda och blir grinig och jag skäms och försöker tygla mig. Lyssnar tyvärr inte som en kung heller, det gör Linda och jag skäms igen. Ger henne ett kallt glas rose och jobbar mig tillbaka igenn ;-)



Vi kommer till yran, ses vi?