Ynkligt

Missen är hemma igen :-D  

Vi har letat och letat överallt och allstans... hade slutat leta och gick ner till sjön och bara stod där och funderade en stund och tänkte att det var dags att börja kolla i vägren och dike. Hemska tanke.

Hördes ett litet ynkligt mjau någonstans inifrån buskarna och nå´ra ytterligare mjau så jag kunde hitta henne. Skygg och ville inte komma fram så jag fick krypa in och hämta henne mitt bland buskar och snår. Så rädd och skygg som sagt men hon lät sig villigt hämtas iaf. Så skönt att få tag på henne, å vad hon åt när hon kom hem. Mätt (på Rostbiff) slänger hon sig sen ner på rumsmattan för stora rengörningen...

Pustar ut  :-D
1 kommentar
Anonym

Skönt att missen är hemma igen. Jag hade panik för ett par veckor sedan kunde inte hitta katten, rusade runt i lägenheten och ut på balkongen helt förtvivlad. Tills jag tog tre andetag och kopplade in hjärnan lite. Har balkongdörren varit öppen sedan jag kom hem? Nej. Har jag sett katten sedan jag kom hem? Ja, alltså måste hon finnas här någon stans. När jag för tredje gången öppnade garderoben behagade det lilla livet ge sig till känna. Attans katt att skrämmas så där.

Bitte