Absolut Sista

Ida har sin absolut sista dag i grundskolan idag. Här hemma ligger molnet av hårspräy kompakt och jämt fördelat. Inte ens garderoberna är en frizon. Katten och hunden har flytt fältet...

Ett par tusen skor skall testas och en hel del accessoarer oxå. Om dryga 10 minuter skall vi åka. Tro mig, det kan hända mycket än. Det enda som jag betraktar som permanent just nu är lockarna i håret. Att platta det med tång skulle ta ett par dygn


Vuxenförberedelser:
Traktor med lövat släp -- check
Bestick/Tallrikar/Glas mm mm hämtat -- check
Maten beställd -- check
Blommor och presenter till lärare -- check
Bullar bakade till fikat -- check
"Personal" för servering av lunchen -- check

Jo men då åker vi då  :-)   Eller nä, det ska visst kollas flera par skor till
1 kommentar
Bitte

Jag förstår precis hur det är det där med att välja skor det tar tid. Det paret kanske är bättre, det kanske är snyggare, det paret får jag nog ont av om jag måste gå långa sträckor. Fast å andra sidan det paret är ju snyggast men jag kanske blir för lång. Svåra val. Särskilt när man som jag har samlat på sig en stor samling genom åren, skor kan man aldrig få för mycket av tycker jag. Förutom möjligtvis då i dessa lägen då man måste välja ett par.

Häls Bitte