Börjar bli redo

Ikväll har vi röjt lite över allt här hemma. Påsktupparna är framme och jultomtarna är undanstoppade. Jo, förutom den gråa då. Han som får dispens varje år. Kvasten hittar jag inte. Inne på att köpa en ny, årets modell skall visst vara nå´t utöver det vanliga  :-)

Kylskåpet är städat. Det var på tiden. Hittades många överraskningar. Både med och utan päls. Finns det årgångsfefferoni förresten? Isf har jag gjort en tabbe nu. Jag slängde nåra av årgång 2007.

Nuläge: Lex har tagit plats i Ida´s säng och Pixel jagar en påskkyckling. Eller det som är kvar av en före detta kyckling. Jag är pigg men skall hoppa i säng ändå. Är aningen jetlaggad av sommartiden. Mornarna är inte så muntra, så jag tänkte försöka bättra på utgångsläget iaf. Gonatt!
2 kommentarer
Anonym

Själv klart syns vi på Blåkulla. Kasten är avdammad prövad, kaffepannan putsad, katten kammad å fastsurrad på kvasten så nu bär det av. Vi syns

Bitte

Cissi

Så du odlar penicilin i kylen... Kan vara bra att ha.. :o)

Jag har inte köpt årets kvast utan har kvar den gamla. Den gav mig en och annan flisa i baken och katten blev åksjuk men vi överlever..

Glad Påsk!