Insikt

Har idag hört mer än jag vill höra och sett mer än jag vill se. Hade hoppats på att det skulle sett annorlunda ut och att det jag skulle få höra skulle låta på ett annat sätt. In i det sista trodde jag ändå det. Ett par minuter senare har jag slutat hoppas. Insikten slår mig i magen. Hårt. Jag blundar och försöker sortera intrycken. Försöker verkligen. Anstränger mig för att jag möjligen skall kunna ana någon annan nyans i uttal eller ordval. Bara en liten liten skillnad skulle fått en bit glöd att visa sig där i askan av förhoppningen.




3 kommentarer
Carina

Usch du har fått ett tragiskt besked ser jag, alltid jobbigt, sanningen är tuff alltför ofta.....

Ingrid

Det du egentligen redan visste..?!

Franklin8660

This page is very informative and interesting although often sad and upsetting.