Måndagkvällen

är snart slut... har spenderat den framför PC´n och PhotoShop den gamle trotjänaren. Så himla roligt och lyxigt att unna sig tiden det tar.

Annars är det måndag hela da´n. Jobbat hemifrån halva dagen och andra dagen har gått till att vara ledig. Liksom morrondagen. En gruvsam dag för mina tjejer som skall sitta i rätten ännu en gång. Gruvsamt för att motsättningarna är stora och det faktum att det ALLTID finns två sidor av ett mynt tycks inte ha någon betydelse.

Deras upplevda erfarenhet av allt det här är trots allt deras egen. Den kan aldrig anammas som för eller emot egentligen. Dessvärre är min känsla att det INTE kommer att se ut så efter i morron. Deras historia kommer höra till antingen den ena eller den andra sidan av myntet. Olustigheten väller över mig. Igen. Vill bara gråta när jag tänker på hur det känns i deras ledsna kroppar nu. Det räcker nu.

Nu är det dags att upphöra med smutskastningen. Gör rätt saker. Uppför er som ansvarstagande vuxna individer med två små barns bästa för ögonen. Det gäller bägge sidor av myntet. Det är nog nu!
2 kommentarer
Carina

Förstår att något jobbigt pågår i din närhet just nu, har försökt backa men ser inte vad det är.

Spelar egentligen ingen som helst roll i alla fall för vad jag förstår är det vi vuxna som ställer till det för barn ännu en gång, alltför vanligt dessvärre. Tänk vilken vacker värld vi skulle leva i om vi vuxna stod upp och var de förbilder vi borde vara och tog vårt ansvar gentemot de barn/ungdomar vi satt till världen......

Kram Carina

Anonym

Men usch vad tråkigt det där låter.

Bitte