Mors Dag 2010

Jaha då var det söndag kväll igen. Himlar vad helgen har gått snabbt. Den har varit skön men på tok för kort. Allt som vanligt då alltså. En helt vanlig söndagskänsla helt enkelt  :-)

Idag har vi fått oss lite andlig spis på Nikes kyrkisavslutning. Lättsam präst och en alldeles lagom stund i kyrkbänken (som inte var nå´n kyrka i den meningen, det var pinnstolar i kyrkans tillfälliga lokaler).

Sen har vi firat mamma förstås. Det gjorde vi med familjemiddag, grillat, grillat och grillat. Mums! Årets morsdagspresent var ett kvartals bredbandsabonemang hos Telia. Inte helt enligt seden kanske, men eftersom mamma numera trätt in i IT-erans värld så passar det bra tycker vi. Ett steg närmare att räkningarna kommer bli betalda över nätet. 

Nämen nu blir det sista delen i min ljudbok och sen godnatt. Kör en repris på Lisa Marklunds 'Livstid' lättsam och bra att lyssna på. 


 
1 kommentar
Inga M

Ta vara på Din mamma medan Du har henne och hon är klar i huvudet! Min mamma dog den 20 april, alltså för drygt en månad sedan och jag sörjer henne så mycket, mycket mer än jag trodde var möjligt.Och Mors Dag orkade jag inte vara hemma utan vi for ut på tur. Någon firning blev det inte, på mitt önskemål.



Ha det gott!