Eftertanke

Livet snurrar på, ibland är det svårt att hänga med men jag vill hellre ha det så än att stå stilla och låta viktig tid bara passera utan innehåll.

Gäller att leva mer utifrån vad som livet har att erbjuda just nu just idag och inte vänta på att saker skall falla på plats 'sen' 'om ett tag' eller 'när....då.....'   Hörde någon på tv i någon påannonsering alldeles nyss sa nåt liknande: Detta är ingen förhandsvisning, detta är livet, lev nu! 

Just det ska jag försöka anstränga mig för att göra, leva nu. Ska försöka låta bli att låta saker som kanske eller kanske inte kommer hända vara ett hinder.
3 kommentarer
malintjohalia

Puss mamma!

MBip

Åh, vad väl jag känner igen mig. Bloggen ligger i stiltje för tillvarande och allt bara rullar på omkring och så står jag där (som alla andra år) och undrar vart hösten tog vägen? Resterna av julskinkan som skjuts in längre och längre för att lämna plats åt nyårsmenyn, puh och suck. Hur gör man? "Carpe diem" står det i min kaffemugg. Mmm, kanske det?!

Bitte

Ja du att leva här och nu har jag lärt mej via det jobb jag har. Man vet inte vad som väntar, ingen ide att fundera på vad som komma ska. Ta problemen efter hand OM de dyker upp. Lever väl inte riktigt som jag lärt men försöker så gott jag kan. Får kommentarer ibland som visar att jag oftast lever här och nu. Det känns bra, jag försöker verkligen. För jag har sett allt för många gånger hur snabbt allt ändras.

Kram Bitte