Enligt tradition

Då har vi hunnit till dan före dan, tiden har rasat iväg och jag känner mig alldeles snurrig av allt som jag gjort, borde gjort och kanske skulle låtit bli. Kan inte hjälpas att det smyger sig fram en känsla av otillräcklighet. Framförallt på jobbet men det spiller över en del här hemma också.

Det här är ju min tid, julen är min tid på året. Gillar jättemycket myset, fixandet och alla tända ljus men de senaste åren har inte erbjudit många ögonblick där det varit möjligt att på ett sådär vilsamt och avslappnat sätt bara fixa och greja. Piffa och pyssla sådär som man mår bra av.

Nåja, granen är klädd, iaf halvvägs, jag saknar några detaljer som jag hoppas hinna skaffa i Åre imorron. Julköttbullarna är klara men inte sillen. Hade visst ingen olja, orutin på handlandet tydligen. Det får bli imorron.
Julklapparna inhandlade, delvis inslagna men ännu utan rim. Ordnar sig imorron hoppas jag  :-)

Nåja, får väl damma av den gamla klyschan: "Jul blir det ändå"

Ha en riktigt skön jul på er allesammans.


4 kommentarer
Bitte

Bitte

God Jul till er också.

Cissi

Kikar in för att önska dig en riktigt God Jul! Vi kanske syns på dina breddgrader runt nyår. Då kommer vi för att njuta av snön.

MBip

God Jul och God fortsättning. Det blev som du skrev, jul ändå. När jag ändå är här så önskar jag dig ett gott slut och ett alldeles särdeles Gott Nytt År. Kram