Lägesrapport Ytteråskogen december 2011

Jo, vi har det bra härute i skogen. Myser med tända ljus och knastrande brasor mest varje kväll. Vi saknar dock TV:n och bredbandet. Telia har sagt att de tänker trycka på knappen den 16:e så då får vi väl tro det då. Tills dess kikar vi på dvd och lyssnar på radio.

Ledig idag, nu börjar säsongs-schemat på jobbet så helgjobb på riktigt åter är aktuellt. Jobb till helgen alltså.

Tänk va nära det är till jul, snart bara en vecka och nu vill jag pynta och pyssla järnet fram till dess. Lite har allt fått komma fram, jag smyger fram lite då och då när ingen ser  :-) 

Annars sen sist:

-- Ongan ha vöre hejme i hälja, huskut trivleije

-- Byte av vattenpump och hydro-grej-grej idag, brorsan fick göra en nödutryckning, saknades el eller om det var fel el.

-- Homeparty igår, trevligt besök och jättefina grejor: Perfect Home för den som är nyfiken

-- Katten är fullt återställd efter den jobbiga olyckan, förutom att hon har sämre luktsinne än tidigare osså har hon glömt att hon och hunden egentligen är bittra fiender. Stryker sig och är go med en helt skräckslagen hund som bara väntar på utfällda klor och väsande fräsande tänder.

-- Trodde för ett ögonblick att jag kunde baka rullrån. Nu vet jag bättre.

-- Trodde för ett ögonblick att jag kunde koka knäck. Tidernas fiasko men hunden trycker på Gilla-knappen iaf

På ett ungefär

Jojo, torsdag imorron, pannkakstorsdag.
0 kommentarer