Rygg(skott)

Fredag och kväll i stugan. Istället för att pimpla vin och lösa världsproblem har jag skottat gården (iaf halva, medan jag pratade i telefon dök bonden upp och skottade resten med traktorn). E de så här livet ska va  ;-)

Nä, vinkvällen blev uppskjuten, visst bara värdinnan själv som var kry, resten av oss e hostar/kraxar/snörvlar.

Verkar vara en farsot just nu, Roffe har hostat och varit sjuk-frisk-sjuk-frisk om vartannat länge och nu är det min tur att hosta ikapp. Känner mig risig och jädrigt trött så det blir nog tidig kväll. Ett par kartonger skall plockas upp först. Ett par om dagen håller kråkorna borta - eller nåt. Nämen om garaget skall bli tomt inom överskådlig framtid så gäller det att ta undan lite då och då.

Imorron e jag sugen på att göra julgodis, en kollega tipsade om hur man kan göra typ Mozartkulor så det tror jag det blir en test på. Kanske Malin kommer hem över också, det blir mys.

Nä då tar jag tag i en kartong då, skön fredagkväll på er!

0 kommentarer