Skön söndag

Precis vaknat upp. Söndag idag. Utan den där imorrn-e-de-måndag-känsla. Mer ledigt och fasen va jag behöver det. Känner mig lat som säger det men jag känner mig så trött och tom i skallen. Skulle vilja vara lång lång långledig. Just nu.

Igår långpromenad med hund, middag med min fina familj där Joel underhåller som vanligt. Jordgubbar till efterrätt igår och han lyckades tjata till sig en sista jordgubbe (hade ätit massor innan). Var inte riktigt nöjd utan skulle ner på golvet och stegar då raka vägen fram till en sovande Lex. Böjer sig ner och lägger jordgubben framför nosen och säger 'Mmmm' högt och tydligt som för att övertyga jycken om att det är gott. Gullungen :-)

Biokväll sen, Pirates-4an i 3D. Den får fler poäng än tidigare filmer av mig. Den var liksom 'renare' och inte så mycket figurer med långa slemmiga armar osv osv. 3D effekterna kom dessutom direkt från filmen och inte som i flera av de filmer vi sett tidigare i 3D, där någon kommit på en jysst effekt och sedan förtvivlat försökt få den effekten att passa i handlingen. Nä, en bra film. Dåligt var att jag glömde mina glasögon, känner en liten oro att de ligger i backen med 3d-ögonen som säkert åker in i någon diskmaskin eller liknande efter varje film. Ska slå dem en signal iaf...

Idag: utedag igen hoppas jag...

0 kommentarer