Tjorvigt

Sommartiden är här. Skönt att utnyttja ljuset mer effektivt över dygnets timmar. Segt att bli av med en timmes sömn inatt dock. Nåja, det får bli lite tidigare kväll istället kanske.

Lite tjorvigt kan det vara att hålla reda på när klockan skall framåt en timma och när den istället skall bakåt. Pratade lite om det vid midda´n och Malin berättar skrattande att hon frågat sin pojkvän Simon imorse om han ställt om till sommartid, varpå svaret blev nå´t i stil med "Jaaa, visst är det 1,5 timmar man ställer fram klockan"

Hahaaa... vi-garvar-åt-Simon-Nr-1. Precis som det inte är struligt nog, vi lägger till en halvtimma till att ändra när vi ändå håller på liksom.
.

Vi-garvar-åt-Simon-Nr-2 inträffar när jag loggar in på FaceBook och hans mamma har beskrivit följande:

För några år sedan: Simon frågar när på dygnet man ska ställa om klockan och jag säger att på natten vid 2 och att man kan komma ihåg genom att tänka: På våren ställer vi fram utemöblerna och på hösten ställer vi tillbaka utemöblerna. Simon funderar en stund och säger" Vem fan orkar gå upp klöckan 2 på natten och ställa fram utemöblerna"

.-
Hahaaa så jädra roligt, ja vem fan orkar det Simon?


Annars har vi hunnit med en sväng till kyrkan på lite körsång. Skitbra föreställning och jätteduktiga och modiga solister flera stycken. Undersåkerkören underhöll med otrolig glädje och skönt gung. Skulle oxå vilja köra och har tänkt det några gånger men kommer mig inte för, skulle behövas en kör som inte är så nogräknad med sångar-skillsen, för de har jag dessvärre inga. 

Nu skall hunden absolut ut tydligen och sen blir det söndags-tv i soffan. Hoppas på någon deckare eller liknande. F*n, kom precis på att jag IGEN missat Solsidan. Typiskt

Gokväll på er...
  
2 kommentarer
Bitte

Ja du det där med tidsomställning är inte lätt det eftersom vi jobbar dygnet runt så har hänt vid ett par tillfällen att folk har kommit förtidigt eller försent till jobbet hos oss. Alltid lika spännande i år hörde jag inget så alla kom nog när det skulle. Det bästa är när en ringde med panik i rösten och sa jag har försovit mej.... Nää inte idag, vi har ju ställt tillbaka klockan i natt. Det kommer den personen att få leva med resten av livet det finns ingen preskriptionstid på min arbetsplats. Tror nog att det är mer än 15år sedan och vid varje omställning kommer det upp ;-)

Här är det vår nu, krokus och snödroppar blommar för fullt skönt.

Kram Bitte

Bitte

Ja du eftersom vi jobbar dygnet runt har det hänt att folk kommit försent eller förtidigt. Det bästa är nog när en kollega ringde med panik i rösten jag har försovit mej... Nä vi har dragit tillbaka klockan i natt. Eftersom vi inte har någon preskriptionstid på min arbetsplats så kommer det upp vid varje tidsomställning fast det är säker 15år sedan om inte mer ;-)

Nu är det våren här snödroppar och krokus blommar för fullt äntligen

Kram Bitte