Grön grön grön...

Fick ett sms (modernt värre) av optikern idag. Ni minns att jag fått en tid för undersökning. Sms:et sa att de ville flytta min tid två veckor framåt. Två! Omoderna jag ringde tillbaka och tjatade till mig en tid i slutet av nästa vecka istället. Tjat lönar sig. Ibland.

Jag har funderat mycket på detta med synen som jag tycker dramatiskt har förändrats. Aningen oroande. Kan det verkligen "bara" vara åldersseende som gjort den här förändringen? Har lagt märke till en särskild sak: tror att jag märker skillnaden främst på gröna nyanser. I skogen blir det här jädrigt uppenbart, allt liksom flyter ihop numer och jag är tveksam om jag skulle se t ex Trattkantareller lite på håll sådär. Har jag gjort slut på grönfärgen kanske?

1 kommentar
Ingrid

Vet ju att det kan gå fort med synen, men annurlunda färger... du har inte starr i släkten?! (Vet att det kan göra det "lite mjölkigt och utsuddat)